Első lépések...
2020. február 07. írta: Turian111

Első lépések...

Üdvözlet!

Ez a blog az új játékomról - amelynek neve Forsaken Nebula -, illetve annak fejlesztési fázisairól fog szólni.

A játék nem tartogat olyan különlegességeket, ami miatt kiemelkedő lenne a 2D shooterek közül, ám számomra egyedi és megismételhetetlen, ugyanis ez az első saját játékom. Ez alatt azt értem, hogy minden részét* egyedileg terveztem, készítettem; a modellezéstől, textúrázástól, a kódoláson át a zenéig, úgy, hogy kezdetben nulla tudással rendelkeztem. Modellezgettem a Blender-ben, távolról sejtettem, hogy a Unity az valami játékmotor, de hogy, mi az a C#, Asset, normal map... arról nem sokat tudtam.

Kicsit több, mint fél évvel ezelőtt leültem, és végigküzdöttem egy Unity-ről szóló oktatóvideó sorozatot, amelyben - már előre legyártott elemekből - felépítettek egy 2D shooter-t. Kellett kb. egy hónap, mire az egészet felfogtam és akkor elhatároztam, hogy mindent elölről kezdek, de saját magam által készített modellekkel. Szépen haladtam, de egyéb teendők miatt, illetve a kellő motiváció hiányában, elakadt a dolog és félő volt, hogy sose lesz belőle semmi. A következő lökést azt adta, hogy elértem arra a pontra, amikor az otthoni tanulás már akadozott, és beiratkoztam egy karakter design képzésre, ahol ZBrush-t és Substance Painter-t tanultam (meg sok más alap grafikai ismeretet). Miután sikeresen elvégeztem ezt, leporoltam a játékom vázát. Sok munkával újra felfogtam, hogy mit-hogy kell, és újdonsült tudásomat bevetve újra elkezdtem felépíteni.

Maga a játék számomra a kihívást, a tanulást jelenti, illetve azt, hogy keményen küzdve képes vagyok erre (is). Semmilyen anyagi célom nincs ezzel, de az, hogy megértettem a programozási nyelvet, meg tudtam csinálni olyan modelleket, amiket elképzeltem, textúrát húztam rájuk, stb. ez nagyon jó érzés. :) Azért indítom útjára a blogot és publikálom a játékot, mert szeretném folytatni az elkezdett utat, visszajelzéseket kapni arról, mit csinálhatok jobban, ötleteket, esetleg új ismeretségeket, akikkel közösen alkothatok.

Hamarosan elkészül az első, egyelőre három pályát tartalmazó verzió, amit majd letölthetővé teszek.

 Addig álljon itt pár kép, hogy el tudjátok képzelni, milyen is lesz.

* Kivéve pár hangot és textúrát, na meg a NASA képeit. :)

pictures_1280_720_02.jpg

pictures_1280_720_04.jpg

pictures_1280_720_05.jpg

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://forsakennebula.blog.hu/api/trackback/id/tr3915463558

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása